Annons

Fotoskriva - Canon ip4700 eller Epson Photo P50

Produkter
(logga in för att koppla)

younso

Avslutat medlemskap
Jag har en Epson Photo 750 som jag har varit väldig nöjd med. Används 2-3 gånger per år för att skriva ut en almanacka för hemmet och lite dvd fodral. Men i julas började den bete sig konstigt åt, satte igång och sedan stod hela bläckbehållaren och slog sig på höger sidan mor kanten. Kanske dags att köpa en ny, patronerna börjar bli svåra att få tag på.
Står i valet och kvalet mellan en Canon ip4700 och Epson Photo P50. Canon har ett riktigt bar rykte medan jag har alltid varit nöjd med Epson som sagt. Priset är någorlunda detsamma, 850 kr på Webhallen och 1000 kr på Netonnet. Mediamarkt sa att Epson är billgare med bläcket.
Kan någon kommentera?

Hej!

Köpte själv min första fotoskrivare för några veckor sedan, en Canon ip4700 och jag kan säga att jag är mäkta imponerad över kvaliteten på utskrifterna. Jag använder Canons färg och papper och utskrifterna blir bättre än de jag får från fujidirekt, som jag använt sedan flera år. Jag har dock ett elände med att utskrifterna är för mörka men det är väl för att jag inte klarat att atälla in allt korrekt.
Scott Kelby, fotoguru med bl.a flera böcker skrivna om PS rekommenderar Epson. Vilket som är säkert båda ett säkert val.

Lycka till! / Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto