Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga ang Dimage E500 och Kodak CX7525

Produkter
(logga in för att koppla)

Lollipoppan

Ny medlem
Hejsan!

Det är så att jag är lite intresserad av en digitalkamera vid namn "Konica Minolta Dimage E500", och jag tänkte höra efter om någon
har någon erfarenhet om den här kameran.Vad är positivt och vad är negativt med den här kameran? Jag har hört att den "slukar" batterier, kan det stämma? Den är även på 5 megapixel och jag har hört att man helst inte ska ha mer än 3-4 megapixel för att det lätt kan bli suddigt om man har för mycket, men jag har sett lite bilder tagna av den här kameran
och jag tycker att den ger väldigt bra bilder ändå. Hur blir bilderna om man zoomar in det man vill fotografera, tappar bilderna något i kvalité då?

En annan sak jag undrar över är om någon vet var man kan köpa billiga minneskort. Den här ska till exempel ha ett kort som heter "SD-kort".

En annan fråga jag har är angående en annan digitalkamera vid namn "Kodak CX7525", någon som har någon erfarenhet av denna? Hurdanna bilder ger denna?

Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig lördag kväll!
Lollipoppan

Kodaken har jag inte koll på. E500 ger rätt bra bilder för prislappen, men det som sägs om den är, precis som du säger, att den verkar dra mycket batterier.

Om du är ute efter en billig enkel kamera skulle jag ta en titt på Nikon Coolpix 4600.

Ang. minneskort så skiljer det inte SÅ mycket i pris på nätbutikerna om man inte ska ha väldigt stora kort. 300kr för man väl en 256MB SD-minne för. Kan variera lite upp och ner, men inte så jättemycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto