Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor kring Canon och Sigma Extender

Produkter
(logga in för att koppla)

skogiz

Aktiv medlem
På cyberphoto kan man läsa att Canon Extender 2x även passar till Sigma 70-200/2.8

Min fråga är om Sigmas 2x extender passar till Canons 70-200/2.8?

Läser man förskrifterna hos Sigmas extender ska man ENDAST använda Sigma-gluggar till deras extender.

Någon som har koll på hur det verkligen ligger till?

Mitt förslag är att du hittar en butik och går in och testar något av dina objektiv.
Själv har jag använt en Kenko i många år och köpte en uppdaterad version av den i våras. Den fungerar perfekt till alla mina objektiv som består av Sigma, Canon och Tamron. Tom bildstabiliseringen fungerar på Canon objektiven.

/Niclas

Canons extender tar i det bakre glaset på Sigma Ex 70-200. Sigmas extender passar fint på Canon-gluggen

det är ju så att inte ens canons alla gluggar passar till deras egen Extender pga att linserna bygger utanför fästet på extendern. mitt 80-200 passar inte för den har en lins längst bak dvs inget utrymme för extendern. Konstruktionsmässigt för högsta kvallité.

ANNONS
Götaplatsens Foto