Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji S603 på väg?

Produkter
(logga in för att koppla)

SWERIPA

Aktiv medlem
Hej,

När jag läste tidningen fotos senaste test av digitalkameror så blev jag mycket sugen på en Fuji S602! Nu har jag undersökt kameran ytterligare genom att bl a. läsa ytterligare test på dpreview.com. Slutsatsen har blivit för mig att S602 känns som en mycket bra och prisvärd kamera men lite föråldrad invändigt --> Läs 3.3 MPixel, inget Raw-format etc. Fotos test visade också på 5 MPixel konkurrenternas svagheter. Så jag tänker, Fujis kamera är snart 1 år gammal. Det borde komma en uppdaterad version snart med 4/5 MPixel --> Då jäklar :). Då jag inte funnit någon information om detta så undrar jag ifall någan av er vet? Någon Fuji S603 på väg månne?

Tack på förhand för eventuella svar!

/Magnus

Hej! Jag har kommit på, det är viktigt att hitta en kamera som drar lite ström. Som ett exempel, jag har en Canon Powershot G2 som är mycket ström snål. Kan jobba med displayen hela tiden utan bekymmer. Sedan har min son en Minolta Dimage 7i. Jobbar han för mycket med displayen varar batteriet inte länge.
Tänkte bara att du skulle ha detta i åtanke.
MVH/ Bengt-Arne

Tack Bengt-Arne för ditt tips att tänka på mer än bara antal pixlar och format, Visst har jag battrikonsumtion i åtanke. Tycker dpreview.com har mycket bra test på detta.

Kim: Jag var kanske för naiv när jag tog för givet att Fuji aldrig skulle berätta om en produktnyhet som inte presenteras på deras hemsida. Jag skall pröva sända iväg en fråga till dem. (Kanske ännu mer naiv när jag trodde att kanske någon på detta forumet skulle veta något ifall Fuji håller inne:)

- Är det någon annan som går och väntar på en kamera som ni tycker är värd att vänta på? (vet att det är normalläge i vår teknik-freak-värld)

/Magnus

Tack för informationen!

Synd att de inte passade på att stoppa in S2 Pros CCD:)

Nu släpper jag mitt intresse för Fujis602...Vilken ProSumer kamera man än tittar på så tycker jag det saknas för mycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto