Annons

Fujifilm FinePix S9600

Produkter
(logga in för att koppla)
Okej, tack men skulle du kunna förklara lite mer i detalj vad som är bra och dåligt med den! Skulle uppskatta det! Jo, den ser väligt fin ut!

Någon annan som vill säga hur den är?

Senast ändrad:
Pixmania har ett minst sagt dåligt rykte, bör nog undvikas.
Sen tycker jag inte paketen verkar ha särskilt bra pris, det går att hitta till bättre pris om man köper grejerna separat.

Så om jag köper kameran på AlfaDigi och minnet, väska, batterier och batteriladdare någon annanstans.
Isåfall var?

OCH.. det tillkommer väl en USB-sladd till kameran så jag kan föra över bilderna. Eller måste jag köpa till det med?

Uppskattar verkligen all hjälp!

Okej, något tips på bra batterier och laddare som är snabbt klar när den laddas och håller länge i kameran?

Shit! Man tackar en sån blir det nog..

Och sen ska jag ha fyra likadana batterier till, vilka är det?
Är det bättre med mer mAh?

Okej, men är det inte lika bra att köpa några som har 8000 mAh redan nu? Det kostar ju itne så mycker mer? Eller passar dem inte?

De måste vara av typen AA/R6 annars passar de inte.
Det finns inga AA/R6 med 8000 mAh.

karlstrand skrev:
Så vad tror ni om den kameran? Är det någon som äger den? Berätta!

Trevlig kamera. Hade föregångaren S9500 för en tid sedan. Enda stora saken jag retade mig på med den var att den var ganska seg att skriva/läsa från minneskortet. Tog tid att bläddra mellan bilder och vid foto i RAW-format blir det en del väntan mellan bilderna. Nu påstås dock S9600 fått snabbare intern bearbetning så det kanske bättrat sig :)
Autofokus och slutarfördröjning är riktigt bra för att vara "icke D-SLR".

Annars är det nog en av de bästa långzoomarna. Fuji's "Super-CCD" ger skapligt lågt brus jämfört med många konkurrenter. Det går utmärkt att köra upp till ISO 400 även om man är ganska kräsen vad gäller brus.ISO 800 går faktiskt också att använda till skillnad från många konkurrenter, ffa Panasonic.

Ergonomiskt är den mycket trevlig och funkar i mångt och mycket som en SLR i hantering. Känslan i zoomring och fokusring är riktigt bra, zoomringen känns till och med lite "dämpad" som zoom-objektiv av högre klass. Optiken är skarp och du får ett mycket användbart omfång med vidvinkel från 28mm (viktigare än jättelångt på telesidan enligt mig) och ändock ända ut till 300mm på telesidan. En liten nackdel jämfört med en del konkurrenter är att den saknar bildstabilisering så när du zoomar ut till 200mm och därutöver får du vara beredd att plocka fram stativet :) Jag tror Fujifilm är på G med en uppgraderad modell som har bildstabilisering!? Då lär väl i och för sig S9600:an sjunka i pris och bli riktigt prisvärd!

Ja, batterier, det ingår inte laddbara utan följer med ett 4-pack vanliga alkaliska som du kör slut på 1 timme. Således, att köpa laddare och NiMH-batterier edyl är ett måste. Kim har bra tips ovan, Clas Ohlson brukar har riktigt bra priser :)

mvh / Matti

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto