Annons

Fungerar 10D med extreme III korten?

Produkter
(logga in för att koppla)

fenan

Aktiv medlem
Behöver snabba svar...
på Canons hemsida står det:

Minneskort typ CompactFlash typ I och II (kompatibel med Microdrive)

... give me some answer please

tackar... blev lite konfunderad eftersom det heter III men läste nogrannare på cyberphoto och även där står det att det är ett TYP 1 kort

men överföring till dator går snabbare? eller

Det känns som att sitt CF-kort kommer följa med ett tag, och man vet ju inte hur snabba kort som krävs om två år.

Jämfört med ett Ultra II (1gb)kort som är hälften så snabbt så kostar det "bara" 300kr mer ungefär. och det borde väl vara värt det?

Klart om du skall köpa en 1d mark II eller 1ds mark II att det går fortare. Överföringen har med anslutningen att göra. te.x USB II
Har själv 4gig och är "extremt" nöjd. Men hade jag inte behövt det så hade jag köpt ett annat. (D2x)

Jag har ett Extreme III-kort som jag kör i min EOS 10D. Funkar utmärkt. Jag skaffade det eftersom jag gissar att det kortet kommer sitta i 10D'ns efterföljare också. Som Peter skriver; kameran blir inte snabbare, även om jag tycker att det går lite rappare att bläddra mellan bilderna på displayen än vad det gör med t ex en Microdrive. Har dock inte klockat det, så det kan vara önsketänkande... ;o)

fenan skrev:
men överföring till dator går snabbare? eller
Det känns som att sitt CF-kort kommer följa med ett tag, och man vet ju inte hur snabba kort som krävs om två år.

Om två år kommer minneskorten att vara både billigare och snabbare så du behöver inte köpa på dig för framtiden.

ANNONS
Götaplatsens Foto