Annons

funkar agfa mcc för lith?

Produkter
(logga in för att koppla)

johzet

Ny medlem
Hej!

Jag har nyligen provat på lith-kopiering för första gången. Kul som tusan och jag känner mig nöjd med resultatet. Hade köpt ett Fotospeed starter kit där Fotospeeds lith-papper ingick. Undrat nu om någon vet om mitt vanliga papper, Agfa Multicontrast Classic (glossy), funkar bra för lith. Pappret fanns inte med i listan över lämpliga papper i den artikel som fanns i Black & White magazine i våras (däremot fanns Agfas plastpapper med).

/Johan

Tim Rudman har lagt ut en sida med uppdateringar till sin bok "The master photographers lith printing course" på
http://unblinkingeye.com/Articles/Lith2/lith2.html. Där skriver han Agfa Multicontrast. Cool sepia/putty hues. Det är en mycket bra bok för övrigt, låna den gärna om du inte har läst den!

Pröva gärna ditt Agfapapper, lith-printing handlar om att experimentera, ju mer desto bättre. Själv har jag bara kört lith en gång pga tidsbrist men i jul, då jäklar! =) Jag har inget Fotospeed Lith, jag har däremot Forte Fortezo och Polywarmtone som Rudman rekommenderar varmt.

ANNONS
Götaplatsens Foto