Annons

Garanti...

Produkter
(logga in för att koppla)

Wosp

Aktiv medlem
Hej vet inte om detta är rätt avdelning men eftersom det gäller Pentax så...
Tänkte inhandla ett Pentax DA 300/4 från Warehousexpress i England.
När jag livechattade med deras försäljare angående garantin, dvs måste jag skicka till England för eventuellt garantiärende eller kan jag skicka till Kameraservice Kungsör direkt så kunde han inte svara på detta-klart var att objektivet var av "UK-stock with UK warranty"
Mailade då Focusnordic men har ej fått svar (än) har även kollat på Pentax svenska hemsida ang garanti, men kan inte riktigt luska ut vad som gäller på den texten...

Provade livechat med Pentax direkt men blev då hänvisad till Focusnordic alt. Kungsör =o)

Tänkte om någon här handlat Pentaxobjektiv i England/Europa vet om det finns någon Europa/Internationell garanti?

Hej vet inte om detta är rätt avdelning men eftersom det gäller Pentax så...
Tänkte inhandla ett Pentax DA 300/4 från Warehousexpress i England.
När jag livechattade med deras försäljare angående garantin, dvs måste jag skicka till England för eventuellt garantiärende eller kan jag skicka till Kameraservice Kungsör direkt så kunde han inte svara på detta-klart var att objektivet var av "UK-stock with UK warranty"
Mailade då Focusnordic men har ej fått svar (än) har även kollat på Pentax svenska hemsida ang garanti, men kan inte riktigt luska ut vad som gäller på den texten...

Provade livechat med Pentax direkt men blev då hänvisad till Focusnordic alt. Kungsör =o)

Tänkte om någon här handlat Pentaxobjektiv i England/Europa vet om det finns någon Europa/Internationell garanti?

Update: Fick detta svar från kungsör...

"Om du får Europagarantisedel och kvitto så har du 1 års garanti i Sverige, men tänk på att konsumentköplagen gäller inte. Om du köper den i Sverige så har du 2års garanti och kan även hävda 3 års reklamationsrätt."

Mailade fotokungen igår och frågade om när de skulle få in det eftersom det ej var i lager, fick svar 14:30 att de just fått in ett så jag lade in en beställning och 15:15 fick jag mail om att ditt paket är på väg!
Hämtade paketet 11:30 idag...Godkänd leveranstid =o)

ps. Tack ändå Lothar...

ANNONS
Götaplatsens Foto