Route
Medlem
Igår så befann jag i en situation där jag förlagt mitt gråkort ute i naturen ngnstans och tänkte det borde vara en produkt som borde finnas lite här och där, men ack vad jag bedrog mig gick runt till ett par fotoaffärer här i Gävle och letade men hittade inget som kunde hjälpa mig....
Men då slog det mig att det borde finnas på en bokhandel eller kontorsleverantör och för att hitta rätt nyans så tog jag fram min pantoseskala (som alltid finns i väskan av ngn anledning fråga mig inte varför
) och hittade en rel. neutral nyans på akademibokhandeln som passade in på ca: 18 - 20% nyans för sökerhetsskull så köpte jag ett vitt och ett svart ark för att kunna göra en jämförelse i skala... Och döm om min förvåning när det faktiskt vart så att den gråskalan som jag fann fungerade alldelse utmärkt för att fixa den stackars vitbalansen...
Dessutom så kostade mig de här tre kartongarken i A2 format mig hela 47kr och har nu räddat hela helgen för mig...
Vad säger man nöden har ingen lag...
/dvs ett grått, vitt och svart ark
Men då slog det mig att det borde finnas på en bokhandel eller kontorsleverantör och för att hitta rätt nyans så tog jag fram min pantoseskala (som alltid finns i väskan av ngn anledning fråga mig inte varför
Dessutom så kostade mig de här tre kartongarken i A2 format mig hela 47kr och har nu räddat hela helgen för mig...
Vad säger man nöden har ingen lag...
/dvs ett grått, vitt och svart ark