Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Halt motljusskydd ET-83C på Canon 100-400

Produkter
(logga in för att koppla)

hakanv

Aktiv medlem
Är det någon som har ett tips vad man kan göra för att slippa halka med fingrarna när man tar på och av motjusskyddet ET-83C på Canon EF 100-400 IS USM?

Finns det någon snygg o bra lösning? man vill ju inte klistra på något som blir fult efter ett tag.

Konstigt att den inte är räfflad på något sätt...

/Håkan

Originalskicket är dumt att förändra, enligt mig.

Är det verkligen ett problem?

Det har ju en filt/tyg-insida så visst får man ett grepp där tycker så jag.

/Mvh Niclas,

Ps, det smidigaste är ju att förvara så att du slipper att plocka det av och på.

Niclasfoto skrev:

Är det verkligen ett problem?

Det har ju en filt/tyg-insida så visst får man ett grepp där tycker så jag.

/Mvh Niclas,

Ps, det smidigaste är ju att förvara så att du slipper att plocka det av och på.

...ja, det känns väl inte så bra att förändra originalskicket, och problemet är att jag "måste" ha det avskruvat (påmonterat baklänges) så att säga, för att få med det i ryggsäcken vid transport.

Tänkte att jag skulle prova med ett svart brett gummiband, om jag bara fick tag i något (och då förstör man ju inte själva motljusskyddet), men tänkte att någon redan hade en bra lösning...

/Håkan

PS.
Plocka av och sätta på motljusskyddet är ju inget problem egentligen, utan det är svåra är att ta bort det när det sitter påmonterat baklänges (vid transport t.ex.) DS.

Niclasfoto skrev:

Bara om förändringen är till det sämre. Om man gör en förbättring genom att ändra originalskicket så är det ju närmast definitionsmässigt bra.

PD

ANNONS
Götaplatsens Foto