Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla bärbar i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Mortella

Aktiv medlem
Har gjort liknande diskussion för DLSR.

Ska som sagt över till staterna och vara där lite mer än ett år, har som plan att både köpa en bärbar och en ny DSLR så snart jag kommit över. Antagligen kommer jag beställa innan jag åker så den finns tillgänglig när jag kommit på plats.

Min maxbudget ligger på 8000:- ca 1150$, men tror jag kan klara mig under 6000:- ca 870$.

Det jag söker är en rätt "basic" dator, har kollat en del på Dell Inspirion E1505, mestadels för jag inte luskat ut ngt annat märke med liknande specifikationer.

Vill ha något i stil med:
-Processor 1.7-2.0 core duo/ core 2 duo
-HD 60-80gb räcker (kommer antagligen köpa 500g extern efter ett tag)
-DVD-läsare/brännare
-Skärm helst 15" (17" om det inte är så mycket dyrare)
-ram, 2 gb DDR2
-inbyggd SD läsare vore fint med

i.o.m. Dells storhet kan man få en halvår gammal E1505 för ca 600-800$ på Ebay, ver kar vara stor omsättning på dem.

Efter att ha läst lite diskussioner här och på andra forum verkar Dellägare överlag vara nöjda.

Så! ska jag nöja mig med t.ex. Dell E1505 eller finns det andra prisvärda alternativ? Som är lätta att få tag på I USA.

Tacksam för svar!
Mvh / Otto

Yes, skall därför antagligen ta med mig ett svenskt externt tangentbord dit, gillar inte att skriva på det "inbyggda" ändå.

ANNONS
Götaplatsens Foto