Annons

Har allt möjligt.

Produkter
(logga in för att koppla)

CrazyV

Ny medlem
Ärvde otroligt mycket om min morfar speciellt Canon men även Sony. Har bestämt mig för att sälja en del grejer men framförallt alla djävla stativ. Tror det är 10-30st och dom har jag noll användning för.

Sedan så tänkte jag sälja en del objektiv och orkar inte direkt med folk på blocket så någon som vet en bra butik i Göteborg förutom Gotaplatsenfoto?
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Jag hade funderat ett varv till om man verkligen skulle sälja av alla stativ.
När man har såpass många så bör det finnas minst ett par riktigt bra som man kan använda till filmning och bra sådana är väldigt dyra, 10 000 är en liten summa i de sammanhangen.
 

bach7617

Aktiv medlem
Ärvde otroligt mycket om min morfar speciellt Canon men även Sony. Har bestämt mig för att sälja en del grejer men framförallt alla djävla stativ. Tror det är 10-30st och dom har jag noll användning för.

Sedan så tänkte jag sälja en del objektiv och orkar inte direkt med folk på blocket så någon som vet en bra butik i Göteborg förutom Gotaplatsenfoto?
Om din morfar var en sån hängiven fotograf så kanske han har en medlemsprofil här på fotosidan? I såfall kanske han lagt upp sin utrustning i sin profil så kan du hitta specarna där?
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Det är tråkigt att stativen är djävliga annars hade du kanske kunnat sälja dem. Men djävliga stativ låter mycket svårsålda, åtminstone i mina öron.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Ärvde otroligt mycket om min morfar speciellt Canon men även Sony. Har bestämt mig för att sälja en del grejer men framförallt alla djävla stativ. Tror det är 10-30st och dom har jag noll användning för.

Sedan så tänkte jag sälja en del objektiv och orkar inte direkt med folk på blocket så någon som vet en bra butik i Göteborg förutom Gotaplatsenfoto?
Du kan skicka de till mig så sköter jag försäljning och skickar pengarna sedan.
 

Cambo

Aktiv medlem
Ärvde otroligt mycket om min morfar speciellt Canon men även Sony. Har bestämt mig för att sälja en del grejer men framförallt alla djävla stativ. Tror det är 10-30st och dom har jag noll användning för.

Sedan så tänkte jag sälja en del objektiv och orkar inte direkt med folk på blocket så någon som vet en bra butik i Göteborg förutom Gotaplatsenfoto?
Hoppas att mina barn/barn inte klagar över alla dessa djävla kameror som gubben lämnade efter sig.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Gäller det alla och allt, eller bara ärvda, djävla stativ i Göteborg?
Jag kan tänka mig det mesta.

Men idén bygger på historien om snubben som lämnade sin fru för en annan.
Han skrev ett brev och bad henne sälja Porschen och skicka pengarna. Huset kunde hon få behålla. Hon sålde Porschen för en dollar skickade pengarna.
 

Gamle Svarten

Aktiv medlem
Jag kan tänka mig det mesta.

Men idén bygger på historien om snubben som lämnade sin fru för en annan.
Han skrev ett brev och bad henne sälja Porschen och skicka pengarna. Huset kunde hon få behålla. Hon sålde Porschen för en dollar skickade pengarna.
En hatad expartner som kör omkring i lyxbilar .....
En kollega på Fotosidan som ärvt en oönskad massa stativ är inte riktigt samma sak.

När man gör affärer med folk på Fotosidan, så kollar man först upp dem.
Du uppfyller alla kriterier på en reko snubbe.
Man kan också läsa dina olika inlägg. Samma där. Mycket reko snubbe.

Om jag varit TS hade jag definitivt lagt ner alla stativ jag själv inte var intresserad av i en stor trälåda, och skickat dem hem till dig.
Då hade jag blivit av med stativen, snabbt.
Sedan hade jag sett på det ungefär som en lottodragning.
Blev det vinst hade jag delat med dig.

TS frågade om råd.
Mitt råd är att han ska anta ditt erbjudande, på vinst och förlust.
Om inte annat för att det är lite kul ..... och spännande.
 
ANNONS