Annons

HBL X-pan

Produkter
(logga in för att koppla)

Liza

Aktiv medlem
Finns det någon vänlig själ som kan tipsa mig om ett bra alternativ till Hbl Centerfilter till X-pan 45mm objektiv. Har inte råd att lägga ut ca 2700:- på ett filter men behöver ett då jag vill kunna använda kameran fullt ut.
MVH Eva

Det är säkert riktigt svårt att hitta något alternativ. Men kör du negativ är det inte säkert att du behöver filtret, Du kan ju överexponera något och ljusa hörnen i Photoshop.

/M

Tack Magnus för ditt svar. Tyvärr så tycker jag det är dötrist att sitta och behöva göra efterarbete i PS - det ska vara scanning och standardjusteringar sen är mitt tålamod slut - därav filtret.
MVH Eva

Då blir det till att handla filter är jag rädd.

Jag har kört en del med min pappas båda X-pan. Det är en underbar kamera... Särskilt 45:an...

Vill ha... :)

Vill du kunna utnyttja kameran fullt ut finns det nog inte så många alternativ eftersom filtret är konstruerat för att passa objektivet.

Även centerfilter som inte är anpassade till något specifikt objektiv är svindyra. Det finns nog inte så mycket annat att göra än att bita i det sura äpplet.

Miaooou, morrrr, grumpff, jämmer och ekonomiskt elände, ja ja jag får väl göra det sura äpplet sötare på något sätt:))
MVH Eva

ANNONS
Götaplatsens Foto