Annons

Histogram i Eos 400D?

Produkter
(logga in för att koppla)

cakon

Aktiv medlem
Kan man välja så att histogrammet syns i fönstret innan bilden tas d.v.s. så att man ser det i realtid?

Hur zoomar man? Gör man det med hjulet på ovansidan eller med hjälp av knapparna på baksidan?

Dumma frågor kanske men eftersom jag i dagsläget har en A80 där man zoomar med hjälp av ett reglage som sitter precis framför avtryckaren så tycker jag att det är ett oerhört smidigt sätt att zooma. Är det krångligare på en systemkamera som EOS 400?

Jag har lite beslutsvånda, därav mina frågor. Har ännu inte känt på en 400D. Sitter och funderar på en A640 eller en Eos 400D.

lexus430 skrev:
Kan man välja så att histogrammet syns i fönstret innan bilden tas d.v.s. så att man ser det i realtid?

EOS400 har inte realtidshistogram. Du kan kolla histogramet först efter att bilden tagits.

lexus430 skrev:
Hur zoomar man? Gör man det med hjulet på ovansidan eller med hjälp av knapparna på baksidan?

En systemkamera zoomar man oftast genom att vrida en zoomring på objektivet. Det gör man med vänster hand. Då behöver du alltså inte flytta fingret från avtryckaren till nån zoomknapp.

ANNONS
Götaplatsens Foto