Annons

Hjälp mig hitta rätt kamera.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fuk-Yu Ho

Ny medlem
Vill först bara skriva att svenska inte är mitt modersmål så jag ursäktar ev. stav- och grammatiska fel redan nu. :)

Hej,

Jag har alltid fotat/filmat med mobiltelefoner (nu senast iPhone 5S) men känner att jag inte kan utvecklas på den plattformen samt att bildkvaliteten inte är där jag önskar att den ska vara. Vill därför köpa en "riktig" kamera men vet inte vilken jag ska köpa. Har försökt att läsa så mycket olika recensioner jag bara kan men alla säger ju olika, betyget på kameran verkar hänga ihop med reklampengar(?).

Hur som helst så söker jag efter bästa möjliga kamera för att fota och filma med och jag har max 7000 kr att lägga. Vill endast köpa nytt.

Tacksam för alla svar.

Mvh
Fuk-Yu

Att alla säger olika beror nog på att nästan alla systemkameror är bra. Vilken man föredrar och rekommenderar beror väldigt mycket på personliga preferenser.

Jag tänker inte ge dig något konkret råd om modell men med en budget om max 7000:- så skulle jag föreslå att du börjar med att köpa någon instegsmodell med tillhörande kti-objektiv. Lägg inte hela budgeten med en gång utan spara 2-3000:-.

Fotografera några månader. Då kommer du säkert ha önskemål om mer utrustning, kanske vill du ha en extern blixt, ett tele-, eller macro-objektiv.

För att avgöra vilken kamera du skall köpa tycker jag du skall besöka någon stor butik och försöka klämma och känna på de olika modellerna. Har du någon kompis som är fotointresserad, fundera på att välja samma märke så ni enklare kan utbyta erfarenheter och låna objektiv av varandra.

Lycka till!

PS. Din svenska är perfekt!

ANNONS
Götaplatsens Foto