Annons

hur blockera en forumavdelning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nitobert

Aktiv medlem
jag är spyless på att läsa alla köpråd och vill således inte se trådar från köpråd när jag går in på forumet, men hittar inte hur/om jag kan blockera det, någon som vet bättre?

Forumet bygger på en standardprogramvara (vBulletin) som vi helst inte ger oss in och bygger om, då får vi problem med framtida uppgraderingar etc.

Jag vet inte vilken av de två "nya inlägg"-listorna som menas här, men man ser ju tydligt vilket forum tråden ligger i - inte är det så svårt att hoppa över? Eller är det förstasidans lilla lista som menas?
Att hoppa över och inte läsa sånt som inte intresserar är något man får göra manuellt jämt och överallt på nätet, jag ser inte varför man skulle behöva något mekaniskt filter för detta.

Eller är det förstasidans lilla lista som menas?
Att hoppa över och inte läsa sånt som inte intresserar är något man får göra manuellt jämt och överallt på nätet, jag ser inte varför man skulle behöva något mekaniskt filter för detta.

Just det, det är flödet under Diskussioner på förstasidan som i alla fall jag skulle vilja kunna filtrera. Jag är så gott som aldrig inne i forum-menyerna, utan slänger ett öga på Förstasidan emellanåt - om det gick att anpassa skulle Fotosidan kännas mer personlig och tilltalande, samtidigt som jag skulle ha lättare att snappa upp de ämnen som verkligen intresserar mig i bruset. Det handlar inte om att avstå från att läsa, det får man som sagt göra ändå, utan att lättare hitta det man verkligen vill läsa.

Men det är förstås förståligt om det inte funkar med de verktyg som används. Och jag har för mig att ni förklarat nån gång varför det funkar att välja bort just "Fritt forum" (nu hittar jag inte ens den inställningen, kanske inte finns kvar?)

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto