Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur får jag drivrutin på gammal scanner till Vista?

Produkter
(logga in för att koppla)

Belli M

Ny medlem
Jag har fått låna min mammas scanner Epson Perfection 3200 Photo, hon har kört den på XP tidigare. Jag har en dator med Vista. Nu har jag flera gånger försökt ladda ner från Epsons hemsida nya drivrutiner för den scannern och vista. Men datorn accepterar inte. Vad ska jag göra? Har jag missar att göra något?

Hoppas någon kan hjälpa mig

MVH Belli M

Belli M skrev:
Jag har fått låna min mammas scanner Epson Perfection 3200 Photo, hon har kört den på XP tidigare. Jag har en dator med Vista. Nu har jag flera gånger försökt ladda ner från Epsons hemsida nya drivrutiner för den scannern och vista. Men datorn accepterar inte. Vad ska jag göra? Har jag missar att göra något?

Hoppas någon kan hjälpa mig

MVH Belli M

Ladda ner en liknande drivrutin för Vista och modifiera den (finns lite inställningsfiler man kan editera i notepad) så att din scanner finns med på listan. Exakta namnet kan du hitta i drivrutinen för XP.

Om scannrarna är någorlunda lika kommer det att funka. Jag fixade min gamla Epson Scanner 2400 på det sättet på min förra dator.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto