Annons

Hur kan man bli sån? Och ändå blir det ingentin.

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Småler åt mig själv och min svaghet...foto.
Ska vara ute i skogen nästa vecka.
Brukar ha ungefär en kamerautrustning på ca 7-8 kilo.
Men nu ska jag även fota mellanformat.
Man försöker lämna en del grejer... men dom kan ju vara bra att ha. Man vet ju aldrig vad som händer. Synd om det var just den grejen man behövde, och så låg den hemma.
Känns det igen?,

På lite kul så vägde jag utrustningen som jag nu ABSOLUT måste ha med mig.

19,8 kilo Kamerautrustning
(mat,mm törs jag inte väga.)

Tur att man inte har nån digitalare också:0)

Ibland skulle det kännas skönt att ha en lite mindre studio än naturen. Men när man väl är där så är det den mest fantastiska studio man kan tänka sig. Att det sen bara blir skitbilder spelar ingen roll.

Man brukar gå ned i vikt själv såna här ggr så det jämnar väl ut sig till slut:0)
Ja inte vet jag vad det här gav er..troligen inget...men ändå...kanske en varning om hur man kan bli.:)
-Anders

Förr i tiden så hade fjällfotografer häst med sig som bar utrustningen. Ingen dum ide´ kanske. Hästarna är ju självförsörjande på föda dessutom.

Nån gång kanske Adam

Roland eller en häst...det blir svårt att bestämma sig:0)

Usch,.. tack Linda. Lungn och fin nu.

Nu kan jag inte svara er mer, för nästa vecka börjar i morgon.
Men fortsätt ni gärna och prata.
-Anders

Ju mer prylar desto sämre bilder

Jag brukar aldrig bli så missnöjd med mina bilder som när jag har med mig allt i en tung ryggsäck. Det finns två anledningar.

- När man har alla objektiv och alla tillbehör med sig kan man också plåta ALLT. Det är svårare att se motiven då. När man har en begränsad utrustning letar man efter motiv som passar den utrustningen. Jag kan gå en dag och bara plåta med en vidvinkelzoom och hitta hur många motiv som helst och nästa dag gå runt med ett telemacro och finna massor av lämpliga motiv. Båda gångerna känns det som det/de objektiven jag använder är de enda lämpliga eftersom jag är så fokuserad på att hitta motiv som passar utrustningen.

Man blir helt enkelt trubbig i sitt seende när man har för mycket med sig.

- En trött fotograf är en sämre fotograf. Inte orkar man ta av sig ryggsäcken, ta fram stativ och macro bara för en sketen blomma när man känner sig sliten.
Detta är klassiskt för pressfotografer. De nya killarna som i sin osäkerhet har med sig massor av prylar orkar inte vara lika rörliga som de mer erfarna och får därför sämre bilder.

Det verkar ändå som du har koll på detta. Det finns ju trots allt en tillfredsställelse i att få gå ut och rasta både kroppen och hela sin dyrt förvärvade fotoutrustning. Men då kommer inte bilderna i första hand.

/magnus

www.froderberg.com

Kunde inte hålla mig från att gå in innan jag sticker.
Ja visst är det så...inte är det mängden grejer som gör bilden.
Men när man ligger ute en längre tid så....ja det är så svårt att lämna.

Nu är denna gång lite speciell med ovanligt mycket grejer och jag vet att det är ovanligt många motiv av olika sort som väntar
.
Jag ska försöka att komma ihåg att återkomma när jag kommer hem och berätta hur många kilo jag egentligen använde av det här.

-Anders (hej så länge)

ANNONS
Götaplatsens Foto