Annons

Hur mäts paraplyn?

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikrollman

Aktiv medlem
Ska köpa lite grejer från kaffebrus, bland annat ett paraply. Dock vet jag inte om jag ska ha 86 cm eller 109 cm.

Så hur mäter man ett paraply? Mäter man hela kupolen eller mäter man bara från kant till kant, rakt över?

Och en grej till, varför säljer kaffebrus detta kit (http://kaffebrus.com/portabelt-studioset-for-hot-shoe-blixt-paraply-239.html) dyrare än summan av de separata delarnas pris? Det lustiga är att jag ska ha precis de grejerna som är i kitet och tänkte att man kanske får lite paketrabatt. Blir lite fundersam nu när det faktiskt är dyrare att köpa paketet.

/Fredrik

"Större är bättre" innebär hos mindre nogräknade handlar att de anger nåttet "på utsidan"! i stället för dess diameter. Oskick tycker jag.

Vore grymt om någon kunde hoppa in och ge ett snabbt svar. Vill gärna lägga beställningen så fort som möjligt. Tack.

fredrikrollman skrev:
Ska köpa lite grejer från kaffebrus, bland annat ett paraply. Dock vet jag inte om jag ska ha 86 cm eller 109 cm.

Så hur mäter man ett paraply? Mäter man hela kupolen eller mäter man bara från kant till kant, rakt över?

Och en grej till, varför säljer kaffebrus detta kit (http://kaffebrus.com/portabelt-studioset-for-hot-shoe-blixt-paraply-239.html) dyrare än summan av de separata delarnas pris? Det lustiga är att jag ska ha precis de grejerna som är i kitet och tänkte att man kanske får lite paketrabatt. Blir lite fundersam nu när det faktiskt är dyrare att köpa paketet.

/Fredrik
Det var min första tanke också ang. paketpriset, innan jag räknade ihop det ordentligt. Men insåg att 279 + 299 + 249 = 827 Då blir paketet billigare. Räkna en gång till så skall du se... :)
Hur som helst är jag jättenöjd med detta paket, beställde ett till och betalade 70:- extra för ett silverparaply.

Har allting i varukorgen nu och det är:
Vitt transparent paraply 84 cm - 179;-
Stativfäste - 249;-
Stativ 2 meter - 299;-

Totalt: 729;-

Och paketet kostar 749;-

Men är det någon som vet hur man mäter paraplyn? Har nämligen ett vanligt regnparaply här hemma som jag mätte som referens. Det jobbiga är bara att om jag mäter rakt över så är det ~85 cm och om jag mäter hela kupolen så är det ~109 cm. Och det är den storleken jag vill ha. Om man ska mäta rakt över och det är 109 blir det alldeles för stort.

fredrikrollman skrev:
Har allting i varukorgen nu och det är:
Vitt transparent paraply 84 cm - 179;-
Stativfäste - 249;-
Stativ 2 meter - 299;-

Totalt: 729;-

Och paketet kostar 749;-

Men är det någon som vet hur man mäter paraplyn? Har nämligen ett vanligt regnparaply här hemma som jag mätte som referens. Det jobbiga är bara att om jag mäter rakt över så är det ~85 cm och om jag mäter hela kupolen så är det ~109 cm. Och det är den storleken jag vill ha. Om man ska mäta rakt över och det är 109 blir det alldeles för stort.
OK, då har dom sänkt priset på det vita paraplyet sedan jag beställde... Och missat att uppdatera paketpriset.

Gah. Nu vart det jobbigt igen. Kaffebrus svarade på mitt mail och säger att paraplyerna mäts längs insidan. Då blir ju 84 cm för litet. Och jag har ju redan beställt.

Jan: Är ditt paraply från kaffebrus ett 84cm och mäter 84 rakt över och inte längs insidan?

Jag fick nyligen hem praplypaket från Kaffebrus (tre paraplyer olika färger) som enligt kaffebrus ska vara 84cm. Jag mäter rakt från spets till spets och får det till 85cm.

ANNONS
Götaplatsens Foto