Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur misshandlar man en bild??

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag brukar efterbelysa runt ögonen så att det ser ut som en ordentlig blåtira, man kan använda filtret liquify (gör flytande) och ändra lite i ansiktets form, missfärgningar i hyn med mera är rätt lätt att åstadkomma. Mer än så kan jag inte rikigt hjälpa dig med -men det finns ju folk här som är riktigt begåvade i photoshop så det kommer nog fler och bättre svar vad det lider:D

Jadu .. det är inte så lätt, men kan man PS är det inte så svårt .. pilligt kanske men inte så svårt. Jag skulle vilja påstå att denna bilden består av minst 3 olika bilder bara på själva ansiktet. En bild av ett sår (tecknat eller foto vet jag inte), såren på pannan är förmodligen en bild av flagnad färg på en vägg.. blodstänken kan vara målade eller också de tagna från en bild. Sen är det mycket målande med olika slags penslar (går att göra själv, eller ladda ner från internet .. testa att söka på "grunge" och "photoshop" och "brush" i google t.ex.) plus en del annat manipulerande förmodligen. Ögonen är antagligen målade, men kan även vara inklippta från något svart .. tja..

om du vill göra liknande saker måste du ha fantasi och öva en del i photoshop (säger jag utan att ha någon aning alls om hur duktig du är eller hur mycket fantasi du har).. lycka till!

PS. Fråga bildens skapare hur hon har gjort, det är inte omöjligt att du får lite tips..

strindberg skrev:
Hej!

Har börjat peta lite i photoshop på sistonde...
Är jävligt nyfiken om ngn kan ge mig lite tips om hur man misshandlar en person i photoshop :D..

Som ex. så ni fattar vad jag menar :

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=375391

Frågan igen alltså..
Hur gör man alla dessa underbara stygn, blåmärken, skärsår etc.

PLZ, svara!!

/J

Det blir mer verklighetstroget irl, skulle satsa på det om jag var i dina skor...

Det som visas på den bilden du hade som exempel.
Att göra så kan inte bli enklare eftersom jättesnälla människor har suttit och gjort penslar för PS som dom delar ut aldeles gratis. Just såna där grejer som stygn, sprickor o annat jox finns "mängder" med "brushpacks" på www.deviantart.com.
Det e ju nästan lika lätt att göra egna... men det tar ju lite mer tid.

Ni är faan för snälla.

åhh..jag blir euforisk.:D

Tacka massor för era göttiga tips..

U're Nice guys :S

ANNONS
Götaplatsens Foto