Annons

Hur skall jag göra för att få bort bakgrundsskuggor?

Produkter
(logga in för att koppla)

Modefotografen

Aktiv medlem
Hej,

Jag är en amatörfotograf och vill veta hur jag lättast får bort bakgrudsskuggor som på bilden (Bifogad). Jag har en Minolta Diamage 7i. Den har en infälld blixt. För att kunna använda studio blixtarna så måste jag ha denna inbyggda blixt utfälld för att studioblixtarna skall fungera trådlöst. Jag förmodar att det är den inbyggda blixten som orsakar skuggan bakom modellen! Vad skall jag göra för att slippa skuggan?

Flytta modellen längre från bakgrunden är tips No 1. Tips No 2 är att inhandla en fjärrutlösare till studioblixtarna. Radio,Ir eller kabel. De är de enda jag känner till som garanterat inte påverkar din ljussättning. Radio är det bästa och nästan billigaste du kan ha idag. www.photax.se www.kaffebrus.com är svenska butiker som har bra grejor. Du hittar även på e-bay till mycket bättre priser från Kina t.ex.

72 Pixlar/Tum - Skulle behöva mer!

Tack för tipsen!

Som jag berättat tidigare så har jag en äldre Minolta Diamage 7i. Jag har märkt att när jag tryckt större bilder/Vepor på ca 70X150 cm så har upplösningen inte varit den bästa! Jag kan högst få 72pixlar/tum med denna kamera. Vad brukar nyare kameror ligga på i pixlar/tum? Daimage 7i har för övrigt 5,0 Mega Pixels.

Re: 72 Pixlar/Tum - Skulle behöva mer!

Modefotografen skrev:
Tack för tipsen!

Som jag berättat tidigare så har jag en äldre Minolta Diamage 7i. Jag har märkt att när jag tryckt större bilder/Vepor på ca 70X150 cm så har upplösningen inte varit den bästa! Jag kan högst få 72pixlar/tum med denna kamera. Vad brukar nyare kameror ligga på i pixlar/tum? Daimage 7i har för övrigt 5,0 Mega Pixels.
Du kan få precis hur många pixlar per tum du vill ha, det ställer du in när du skriver ut bilden på papper, vad det står där i datorn har absolut noll betydelse.

Re: Re: 72 Pixlar/Tum - Skulle behöva mer!

FILM) (Anddje skrev: