Annons

Image CD med Nero6

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Linde

Aktiv medlem
Hur gör man Image CD med Nero6?
Enligt manualen (pdf) ska det gå att göra imageCD med Nero Burning ROM.
Dock finner jag ingen sådan i den OEM-version som följde med CD-brännaren.

Min DVD (Samsung HC935) ska kunna läsa jpg på Kodak FotoCD.
Är det liknade format med Image CD?

I NerostartSmart (tveksamt namn) kan man start sk "Foto och Video" bränning, men när man slutligen ska välja så finns bara SVCD o VCD (dvs Video alternativ.) eller......

Hans Linde skrev:

I NerostartSmart (tveksamt namn) kan man start sk "Foto och Video" bränning, men när man slutligen ska välja så finns bara SVCD o VCD (dvs Video alternativ.) eller......

Menas inte Image-CD när man gör en direkt kopia av en CD i en .img fil så att man kan bränna 100%-kopior av den CDn???

Min DVD kan också läsa JPEG-filer men jag bara kopierar över de som en vanlig DataCD.

Hans Linde skrev:

Image i det här fallet betyder att brännaren gör en spegling av en CD, alltså skapar en fil som innehåller alla data på cdn. Denna fil kan man sen spara på hårddisken för senare bränning till en cd-skiva. det har alltså ingenting med bilder eller bild-filer att göra.

När du ska bränna en image till cd har du det som alternativ på "recorder" menyn: "Burn Image" (jag använder alltid engelska menyer i alla program, vet inte exakt hur det står i svenska versionen).

För att bränna en cd med bilder: Välj CD-ROM (iso) och dra över filerna och bränn.

Hoppas att det ordnar sig!

/R

ANNONS
Götaplatsens Foto