Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Imponerande batterikapacitet D70

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Hej, tänkte bara dela med mig av en kul erfarenhet. Åkte till Amsterdam över en helg för att par veckor sedan för att fota flygplan. Under två intensiva dagar brände jag av 1017 exponeringar med kameran utan att ladda batteriet. Dessutom använde jag ett billigt sigmaobjektiv där Autofokusen använder kamerahusets motor. En hel del gallring gjordes i displayen i kameran, dessutom är kameran inställd på att visa varje tagen bild i displayen. Till saken hör också att kameran och batteriet hade 21740 exponeringar bakom sig innan resan. Visst får man anse att batterikapaciteten är mycket bra? Det är alltså standardbatteriet som följer med kameran vi pratar om.

mvh Fredrik

Själv har jag negativa erfarenheter av min D70 och dess medföljande batteri.. dessa erfarenheter är av typen:
Ojdå, batteriet håller visst på att ta slut. Jag har visst glömt bort att det var två månader sedan och en hel del fotograferande sedan jag laddade det sist.

Om man inte använder den inbyggda blixten, eller skärmen så mycket så håller ju batteriet löjligt länge :D

Dock har jag märkt att mitt 70-200 stjäl ström ganska så rejält, så ska man vara ute en hel dag och plåta t.ex flygplan på en flyguppvisning, så ska man släppa upp avtryckarknappen litegranna då och då för att låta gyrona vila. :D

/E

ANNONS
Götaplatsens Foto