Annons

Inställningar 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

wintermania

Aktiv medlem
Nu har jag packat upp min härligt nya eos 350 och kan konstatera att det är nåt helt annat att fota med systemkamera än med digitalkompakt! Det verkar även finnas en mängd parametrar som kan justeras efter tycke och smak.

Om jag t.ex inte är beredd att sitta med Photoshop och justera mina "vardagsbilder" i timtal hur kan jag ställa in de olika alternativ som finns? skärpa/mättnad etc.. Det bästa är väl att bearbeta varje bild, men det känns inte motiverat just nu i sommarvärmen =)

Alla råd mottages tacksamt!

Låt kameran stå på defaultläget "parameter 1" så får du vettiga bilder utan efterbehandling. Men läg lite intresse på efterbehandlingens möjligheter så får du roligare på sikt. En tiosekunders nivåjustering och skärpning i PS kan göra mycket för din bild.

Vet inte hur en eos 350 är, men jag har själv en eos 300. Där finns två förinställda parametrar.
Parameter 1 Ska gelivfulla och skarpa färger
Parameter 2 Ger mer dämpade färger.

Själv föredrar jag parameter 2. Det räcker för det mesta. Tycker det är bättre att dra upp mättnad och kontrast på de bilder som behöver ha det.

Annars kan du ju prova dig fram. Bör ju finnas (minst) 3 parametrar på din eos 350 som du kan ställa för dina egna behov.

ANNONS
Götaplatsens Foto