Annons

Inställningsmöjligheter

Produkter
(logga in för att koppla)

spiritus

Aktiv medlem
Hej!!

Jag är trots penningbrist sugen på en digitalkamera (min första) och det jag egentligen undrar är hur ofta man använder möjligheten att ställa in slutar och bländartid om den nu finns inkluderad i kameran.

Det är så att jag har tänkt köpa Canon Digital Ixus 400 men så såg jag att det går ju inte alls att ställa in dessa saker. Och frågan är om det är värt storleken och de extra pengarna/pixlarna att "uppgradera" sej till en Pentax Optio 550..

Mvh, Calle

Hur kul är det att sitta på bönpallen jämfört med att köra hoj själv?

Bara det faktum att du tittar in på fotosidan tyder på att du har ett visst fotointresse.
Och skulle du, till äventyrs, inte ha det så kommer ett flitigt gluttande å nämnda sida obönhörligt medfara att du får ett sådant (fotointresse alltså).
Köper du en kamera utan möjlighet att själv påverka de variabler som tillsammans bygger upp en bra bild så kommer du troligtvis att växa ur kameran ganska så snart och du ska nog inte räkna med något andrahandsvärde att tala om då du ska byta in den första kameran.

Jag skulle hellre satsa på en kamera där du kan ställa bländare, slutartid och vitbalans själv hellre än en som har en massa färdiga program för porträtt i motljus, porträtt i mörker, porträtt i dagsljus, höga berg, djupa dalar, blommor, träd och allt de nu hittar på.

ANNONS
Götaplatsens Foto