Annons

Ixus 50 eller A610?

Produkter
(logga in för att koppla)

Manhood

Ny medlem
Hej! Jag går i digitalkameratankar just nu, och kan spendera c:a 2700:på detta kalas.
P.g.a. priset och att jag har ett nytt 512 Mb SDminne här hemma har jag fastnat för Ixus 50
och Canon PowerShot A610. Vilken ska man välja? Och varför?
Kameran kommer mest att användas för hemmabruk, inget speciellt egentligen.

Tack på förhand

A610 har bättre bildkvalitet, mer manuella inställningar, vridbar skärm och möjlighet att montera filter via adatper. Det kan ju vara en fördel med AA-batterier åxå (jag tycker det).
Nackdelen är väl att den är större, annars ser jag ingen anledning att välja Ixus 50.
A520 (eller A510 för den delen) är ju åxå ett alternativ.

Vill du ha en rolig kamera du kan växa med samt kan tänka dig att ha en liten väska att bära den i är a610 ett givit val.

Du får så myhcket mer kamera i längden. Ixus 50 är ju ändå en ren point and shoot enligt mig. Utan kompromisser.

Mvh //Fred

Tack för svaren, det får nog bli A610 tror jag, bl.a. för att den på så gott som alla konsumenttester jag sett fått snäppet bättre än Ixusen.
Kul med Ixusen är att det ska finnas en inspelningsfunktion med möjlighet att spela in några sekunders tal till varje bild. Fast det klarar jag mej utan. Tack

50:n har väl USB2 och 40:n bara USB1. Ingen stor grej. Det är väl ändå smidigare att använda kortläsare ändå...

ANNONS
Götaplatsens Foto