Annons

Köpa Canon 70d?

Produkter
(logga in för att koppla)

larssa99

Aktiv medlem
Jag har sedan drygt ett år ägt en canon 600d som jag fotat mycket med. Jag har blivit mer och mer intresserad av fotografering och även köpt på mig några objektiv. Nu undrar jag om någon av er här på forumet tror jag märker stor skillnad om jag köper Canons nya 70d?
Jag är riktigt sugen på den, men har inte provat andra kameror och vet därför inte om man får bättre/skarpare bilder med denna kamera?

Kom gärna med synpunkter =)

Beror ju på vad du har problem med när du använder din 600D.
AF-systemet i 70D och 7D är klart bättre än i 600D, åtminstone mot rörliga mål. Fotograferar du sånt kan du ha en fördel att hämta.
AF under videofilmning är bättre i 70D. Vill du syssla med sånt har du nytta av det.
Diverse andra hanteringsfrågor är bättre i 7D, och i någon mån även med 70D.
Själva bildkvalitén skiljer så lite att det ska mycket till för att du ska märka det. Även om skillnaden säkert går att se.

Jag känner inte direkt att jag har problem med min nuvarande kamera, men skulle vilja bytta upp mig till en bättre.Vad jag läst om 70d så är det som du skriver bättre AF och bättre att filma med som jag också gör. Jag fotograferar allt möjligt från landskap till action. Hoppas på lite skarpare bilder. Sedan är det ju Wi-Fi, bättre iso och snabbare seriebildstagning

ANNONS
Götaplatsens Foto