Annons

Köpa Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Tims

Aktiv medlem
Jag önskar köpa en retail-version av Photoshop och sluta använda prenumerationen jag har, då uppdateringar i två versioner nu är hopplösa. Bridge tar en kvart att ladda, jag kan köra version 2018, den går rappt, men vid ominstallation av dator m.m. önskar jag en retail-kopia med licensnyckel, men jag hittar ingen. Är nästan hundra på att jag köpte version 3 av Photoshop 1998 eller när det var.
Någon som vet varför Adobe försämrar nya versioner (samma problem med version 2019 som 2020)
Har en hyfsat rapp i9-processor med 16 trådar, 128 GB RAM (i lägsta laget jag vet) och ett Quadro P5000 så det känns inte som det är hårdvaran i datorn som är flaskhalsen här.
 

Tibor

Aktiv medlem
Adobe är helt enkelt ett företag som utnyttjar sin de-facto monopolställning till det yttersta - mycket nära girighet.
Om du kommer över en retail version så tänk på att Adobe har stängt ner valideringsservern för PS vilket gör att de inte låter dig initiera en licens som du har betalat. ...... 🤔😭🤮
 

Tims

Aktiv medlem
Adobe är helt enkelt ett företag som utnyttjar sin de-facto monopolställning till det yttersta - mycket nära girighet.
Om du kommer över en retail version så tänk på att Adobe har stängt ner valideringsservern för PS vilket gör att de inte låter dig initiera en licens som du har betalat. ...... 🤔😭🤮
Okej, varför?

E: På nittiotalet och en bit in på 00-talet köpte jag Photoshop, en CD med programmet tillsammans med en licensnyckel. Fungerade fint, ingick inga uppgraderingar värt att nämna, men som sagt, ligga på bleeding edge hela tiden kan väl inte vara någons dröm?

Hur gör bildredaktioner m.m. de har väl ingen lust att få en sämrre mjukvara var år?
 

alfin

Aktiv medlem
Om du kommer över en retail version så tänk på att Adobe har stängt ner valideringsservern för PS vilket gör att de inte låter dig initiera en licens som du har betalat.
Stängt ner valideringsservern för vilka Photoshopversioner? Menar du att det gäller alla perpetualversioner, även senaste CS6? Jag tror du har fel.

Jag kan fortfarande ladda ner version 13 (CS6) om jag loggar in på mitt Adobe-konto och där finns också mitt serienummer.

Har dock ännu inte testat att installera clean på någon maskin eller försökt validera mitt serienummer, men det verkar märkligt om jag kan ladda ner från mitt konto på Adobe och att det inte skulle fungera?
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Jag önskar köpa en retail-version av Photoshop och sluta använda prenumerationen jag har, då uppdateringar i två versioner nu är hopplösa. Bridge tar en kvart att ladda, jag kan köra version 2018, den går rappt, men vid ominstallation av dator m.m. önskar jag en retail-kopia med licensnyckel, men jag hittar ingen. Är nästan hundra på att jag köpte version 3 av Photoshop 1998 eller när det var.
Någon som vet varför Adobe försämrar nya versioner (samma problem med version 2019 som 2020)
Har en hyfsat rapp i9-processor med 16 trådar, 128 GB RAM (i lägsta laget jag vet) och ett Quadro P5000 så det känns inte som det är hårdvaran i datorn som är flaskhalsen här.
Något är definitivt fel med din dator. Jag har en 5 år gammal dator med 16 MB RAM och bridge laddar på mindre än en halv sekund och jag har inga problem att i realtid (mindre än 1/20 sekund) se selektiva förändringar med t.ex. pensel i photoshop i 16-bitsläge. Har ingen erfarenhet av att PS skulle vara segt. När jag gjort panoraman på flera hundra MB (typ 15000 x 6000 pixlar) kan det bli en viss eftersläpning med penslar och dylikt men inte mer än någon bråkdels sekund.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Tidigare tråd angående licens för äldre PS.
 

alfin

Aktiv medlem
Tidigare tråd angående licens för äldre PS.
Gäller det också CS6?
 

alfin

Aktiv medlem
Bara som information till folk som läser tråden: Jag avaktiverade CS6 på min stationära dator och installerade Photoshop CS6 på hustruns bärbara (där den aldrig installerats förut) och aktiverade CS6 utan problem. PS CS6 aktiveringsservers fungerar alltså som vanligt.
 

Bokeh

Aktiv medlem
128 GB RAM? Det är ju oerhört mycket, du måste väl mena 128gb HD, och det har ju bara betydelse för lagrings kapaciteten, inte prestandan, men minst 16 gb ram är att föredra.
 

PeterWem

Aktiv medlem
128 GB RAM? Det är ju oerhört mycket, du måste väl mena 128gb HD, och det har ju bara betydelse för lagrings kapaciteten, inte prestandan, men minst 16 gb ram är att föredra.
Jag har 64 GB ram (med plats för 128) och haft det sedan 2017 och i bland har inte det räckt till när jag använt Metashape. Funkar bättre dessa dagar. Vet ej om det beror på nytt grafikkort med 8GB eller mjukvaruoptimering.
Du ser själv övriga komponenter TS har och vilken prisklass de ligger i.
 
Senast ändrad:
ANNONS