Annons

Köpråd tamron 28-300mm

Produkter
(logga in för att koppla)

By_Mia

Ny medlem
Jag är nybörjare här och jag skulle uppskatta att få lite köpråd och höra lite åskiter om följande objektiv
Tamron Canon AF 28-300mm F3.5-6.3, XR LD IF Macro

Tacksam för svar/ Mia

Har haft det objektivet i dryga 2 år men på Pentax dock och då får jag bildstabilisering på köpet då Pentax har det i kamerahuset, det är en fördel jämfört med Canon men inte helt nödvändigt, det är mycket en smaksak och en vanesak om man vill ha det eller ej.

Objektivet är i mina ögon mycket bra för sitt pris och jag har det monterat och tar ca 80% av mina bilder med det då det klarar de flesta situationer man kan hamna i, alltifrån lite vidvinkel, normal och hela vägen upp till ganska mycket tele, Din Canon har sannolikt APS C sensor som ger brännviddsförlängning precis som Pentax och då kommer Du ganska långt med de 300mm men använd inte de sista 5-10mm det förlorar lite skärpa på slutet har jag märkt.

Förutom att det är flexibelt och tar bra bilder så är det också smidigt att ha på, en bra sak är att man kan låsa det i indraget läge då man bär kameran hängande med objektivet neråt, så glider det inte ut oavsiktligt, så jag skulle rekomendera det objektivet om Du vill ha ett mångsidigt, skarpt och prisvärt objektiv.

Tack så hemskt mycket för ditt svar! Det låter ju som ett bra objektiv för mig sp jag tror jag ska ta och köpa mig ett sånt :)

ANNONS