Lars Johnsson
Aktiv medlem
alf109 skrev:
Mitt problem är att jag både är vänsterögd och använder glasögon, detta eliminerar ganska många kameror om man vill se hela sökarbilden, tro mej, jag har erfarenhet![]()
Vänsterögd och glasögon för mig också.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
alf109 skrev:
Mitt problem är att jag både är vänsterögd och använder glasögon, detta eliminerar ganska många kameror om man vill se hela sökarbilden, tro mej, jag har erfarenhet![]()
Lars Johnsson skrev:
Vänsterögd och glasögon för mig också.
Varför finns det inga vänstervridna kameror?
jimh skrev:
En sån här? Usch, såna hade alla tanter på mitt förra jobb. Jag kommer ihåg att det var en betydande stressfaktor bara att titta på när de använde den.
All duktiga kolvmakare kan göra ett gevär för vänsterögda. Rekylen tar lite värre bara! Alternativet är att montera riktmedlet en bit ut åt vänster från bössan.jimh skrev:
Då är det värre med gevärsskyttet.
Hur tusan går det till? Skränker de kolven 20 grader, eller sågar de bort hela kammen? Jag har svårt att framkalla någon bild i mitt huvud hur det skulle se ut med en skytt som har huvudet mitt inne i kolvenPongu skrev:
All duktiga kolvmakare kan göra ett gevär för vänsterögda.
Tills någon börjar muttra kan vi väl fortsätta! ;-)jimh skrev:
Hur tusan går det till? Skränker de kolven 20 grader, eller sågar de bort hela kammen? Jag har svårt att framkalla någon bild i mitt huvud hur det skulle se ut med en skytt som har huvudet mitt inne i kolven![]()
cmgo skrev:
Är oxo vänster hänt o tror det ligger till så här vi vänsterhänta är sen små vana vid en högerhänt värld så vi är mycke mera dubbelhandiga (konstigt ord måste vara fel) dvs vi har mer kontroll över vår högra hand än de höger hänta över sin vänsterhand (innan någon smachar på denna så menar jag givetvis överlag).
Hoppas ni inte sköt utan kulfång! Det är livsfarligt! Men jag förstår att du menar uppsamlare, den lilla påsen som hänger vid sidan och samlar upp hylsorna. Det måste vara grymt obehagligt! Varma hylsor och dessutom krutrök (ja, ja, det är rökfritt krut, men du förstår vad jag menar!).cmgo skrev:
Ang gevärssnacket här kan jag lägga till att när jag gjorde lumpen och vi skulle skjuta utan kulfång med k-pisten så var det mycket jobbigt med alla hylsor som for mot ens ansikte.