Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameratips

Produkter
(logga in för att koppla)

TessSwe

Ny medlem
Skulle vara tacksam att få lite råd om viken kamera jag ska köpa.

Jag har filmat ganska mycket men stillbildsfoto är ganska nytt för mig. Har tidigare haft en Nikon (analog) och känner mig bekväm med en Nikon men har förstått att filmfunktionen är bättre i Canon. Jag vill även kunna filma med att ta in externt ljud. Samtidigt en kamera som tar bra stillbilder, jag är lite kräsen. ;) Jag har tänkt mig en kamera runt 10-17000kr. Har tittat på Canon 7d men den känns lite "gammal".

Tacksam för råd vilken kamera jag ska satsa på och om någon vet om det är någon bra kamera på gång. :)

Jag skulle försöka att få tag på en begagnad Canon 5D Mark II i bra skick.

Det är ju den som används mest för filmning fortfarande kan jag tänka mig samt att den tar bra bilder så länge det inte är sportfotografering du tänkt syssla med.

/ Stolpe

Ska inte ha den till att filma med utan för att ta stillbilder men jag vill ha möjligheten att kunna filma, bra. Kameran ska jag ha till både natur och sport. Men jag gissar att det är ett val jag kommer få göra...... Vet du eller någon om Canon har en ny kamera på gång, har googlat men inte hittat något i alla fall...... Eller Nikon med bra filmfunktion. :)

ANNONS