Annons

Kameraväska för 300/2,8 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Jag söker en kameraväska (får nog bli ryggsäck) för 300/2,8 med motljusskydd framåtvänt och monnterat på kameran - helt skjutklar alltså. Den måste dessutom ha plats för ett till proffshus med monterad 24-70/2,8 och gärna 1-2 TC samt ev blixt. Det enda jag hittat har varit Lowepro protrekker 600AW som torde klara detta. Nu föredrar jag Katas finish och övriga lösningar. Dessutom vill jag ha ett maxpris på 4500:- (har hittat 600AW för under 4000:). Tillägger att jag räknat ut att 300/2,8L med motljusskydd blir aningen kortare än. 600/4 utan motljusskydd därav 600AW. Förslag?

Hej,

Jag har en Kata TLB-300 som jag är mycket nöjd med. I den har jag en D700 med 300/2.8 med motljusskyddet monterat o klart. Tror att det blir svårt att få ner en kamera till med optik i den modellen, iaf om motljusskyddet ska vara monterat.
Annars tror jag att det finns en större modell av den här väskan som jag har för mig heter TLB-600?

//Tommy

Det har varit just svårigheten att få plats med övrig utrustning....

Menar
Du att man får plats med framåtvänt/rättvänt motljusskydd i en TLB300?

Det sitter en "lös" botten i väskan som det är meningen att man ska ha grejer under. Den får man ta bort och då finns det plats för motljusskyddet rättvänt.
Ska du ha en extra kamera med dig då behöver du ju utrymmet i botten och då kanske 600:an funkar.

ANNONS
Götaplatsens Foto