Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan ej stänga av min 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

miamistevefan

Aktiv medlem
Jag är förtvivlad, har precis hämtat min 20D som varit hos Infocare i Bromma tillsammans med 17-40 för justering av bakfokus och när jag packar upp kameran så finns ett nytt fel:

När jag gör en exponering börjar bildräkneverket blinka och slutar ALDRIG! När jag slår av kameran fortsätter alltså detta att blinka plus att några andra trasiga halvtecken dyker upp i övre displayen tillsammans med det blippande räkneverket. Trots att man ställer in automatisk avstängning blippar det på... Enda sättet att stänga av kameran är att öppna batteri- alternativt minneskortslucka.

Självklart ringer jag till Infocare direkt imorgon, det hela är ju inte klokt men har någon sett något liknande - ingen Error-code eller nåt syns hos mig och det går att exponera?

Hjälp...

Stefan

Okej, det var ju tydligt att ingen någonsin haft det problemet. Mindre roligt förstås! På Infocare sa teknikern att han aldrig hört något liknande. Det var bara att skicka ner kameran igen, förra gången var den hel och ojusterad, nu är den trasig och fokuserad. Har någon annan fått sina grejer förstörda på service och hur har det löst sig?

Mitt eget lilla problem det här tydligen! Löst i alla fall. Teknikern glömde "gå ur" serviceprogrammet vid justering av kameran.Då fungerar inget som det ska vid normal fotografering sedan. Den fick skickas ner och avslutas på rätt sätt. Nu fungerar den.

ANNONS
Götaplatsens Foto