Annons

Kan inte ställa in med Adobe Gamma - ingenting händer

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
Jag har just fått hem min Sony S205F och försöker ställa in den med Adobe Gamma. Kontrast och ljusstyrka funkar fint, men när jag kommer till gamma händer inte ett skvatt när jag drar i reglagen. Inte heller när jag ändrar färgtemperatur. På slutet när jag kan klicka på "före" och "efter" blir det heller ingen skillnad. Var ligger felet tro?

Ljusstyrkan är dessutom lite lurig. Dels finns det fyra lägen för nån slags ECO-funktio: stark, medel, svag och auto. Detta ändrar skärmens intensitet. Sedan finns det bakgrundsbelysning och ljusstyrka som bägge ändrar hur ljust det blir. Kontrast är ju lätt att fatta, men hur ska jag kombinera inställningarna av alla de andra?

Med bakgrundsbelysningen ställd på 100 blir det så himla ljust för ögonen, även om jag drar ner ljusstyrkan till en lämplig nivå (enligt Adobe Gamma).

Dessutom finns i skärmen nån slags inställningar med GAIN (mängden vitt) och BIAS (mängden svart) som jag fipplat lite med för att få bättre teckning i låg- respektive högdagrar. Puh, man skulle behöva en separat manual bara för att fatta de där bitarna :)

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto