nalleg
Aktiv medlem
Exempelvis NEC Spectraview kan enligt spec ta emot 10-bitar. Några frågor
1. Enligt ADOBES kundtjänst kan inte PS4/5 ännu skicka 10-bitar. Man borde ju kunna lita på dessa uppgifter. PÅ nätet finns dock uppgifter om att PS klarar det men däremot inte LR. Ngn som vet vad som gäller?
2. När/om PS och LR kan hantera det hur är det kopplat till färgrymden?. Det borde väl vara så att ju vidare färgrymd desto större nytta har man av 10-bitars?
3. Konsekvenser för andra applikationer?
Vad händer med andra applikationer?. Kan bildskärmen automatiskt "växla" mellan olika 8-10-bitar?
(Jag är naturligtvis medveten om att grafikkort etc måste hänga med)
1. Enligt ADOBES kundtjänst kan inte PS4/5 ännu skicka 10-bitar. Man borde ju kunna lita på dessa uppgifter. PÅ nätet finns dock uppgifter om att PS klarar det men däremot inte LR. Ngn som vet vad som gäller?
2. När/om PS och LR kan hantera det hur är det kopplat till färgrymden?. Det borde väl vara så att ju vidare färgrymd desto större nytta har man av 10-bitars?
3. Konsekvenser för andra applikationer?
Vad händer med andra applikationer?. Kan bildskärmen automatiskt "växla" mellan olika 8-10-bitar?
(Jag är naturligtvis medveten om att grafikkort etc måste hänga med)







