Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kommande FW till D2X, D2Hs och D200
- Trådstartare gost
- Start datum
jorgene
Aktiv medlem
Tycker det är skruttigt av Nikon att inte kunna dra ihop en uppdatering (av åtminstone det viktigaste) också till D2H. Det är ju faktiskt en synnerligen "aktiv" proffsmodell, som ju faktiskt används av många, både nu och för lång tid framöver. Varför en uppdatering bara till D2Hs, men inte till D2H???
Zoso
Aktiv medlem
jorgene skrev:
Tycker det är skruttigt av Nikon att inte kunna dra ihop en uppdatering (av åtminstone det viktigaste) också till D2H. Det är ju faktiskt en synnerligen "aktiv" proffsmodell, som ju faktiskt används av många, både nu och för lång tid framöver. Varför en uppdatering bara till D2Hs, men inte till D2H???
D2Hs delar fler prylar i kameran med D2X, all elektronik utom själva sensorn är lika, det är väl det som skiljer D2H från D2Hs, kanske är det därför D2H inte kan dra nytta av uppdateringen.
kent.
jorgene
Aktiv medlem
Förmodligen har du rätt i det du skriver, men jag tycker nog ändå att man kunde bjuda D2H-ägarna på de viktigare grejorna, som t.ex. AF-förbättringarna och möjligheten att rengöra med en "MirrorUp-funktion". Dessa delar borde inte skilja sig åt mellan D2H och D2Hs/D2X.
Alldeles oavsett, så tycker jag detta borde fixas till D2H, även om det måste göras "fristående" från "D2Xs-uppdateringspaketet". D2H är ju som sagt fortfarande en synnerligen aktiv proffsmodell och det verkar väl lite väl tidigt att "släppa taget" om den, uppdateringsmässigt?
Alldeles oavsett, så tycker jag detta borde fixas till D2H, även om det måste göras "fristående" från "D2Xs-uppdateringspaketet". D2H är ju som sagt fortfarande en synnerligen aktiv proffsmodell och det verkar väl lite väl tidigt att "släppa taget" om den, uppdateringsmässigt?
Zoso
Aktiv medlem
jorgene skrev:
Förmodligen har du rätt i det du skriver, men jag tycker nog ändå att man kunde bjuda D2H-ägarna på de viktigare grejorna, som t.ex. AF-förbättringarna och möjligheten att rengöra med en "MirrorUp-funktion". Dessa delar borde inte skilja sig åt mellan D2H och D2Hs/D2X.
Jag håller med, dom delar du tar upp borde gå att updatera utan problem, men det kanske kommer en uppdatering om tillräkligt många D2H ägare ber om det, vi får väl hoppas det sker för D2H är ju fortfarande en väldigt bra kamera som många proffs fortfarande använder.
kent.
schaki
Aktiv medlem
Inte för att gå offTopic, men en ganska intressan diskussion vid sidan om har ju dykt upp.Zoso skrev:
Jag håller med, dom delar du tar upp borde gå att updatera utan problem, men det kanske kommer en uppdatering om tillräkligt många D2H ägare ber om det, vi får väl hoppas det sker för D2H är ju fortfarande en väldigt bra kamera som många proffs fortfarande använder.
kent.
Vad jag frågar mig själv är: hur många använder egentligen D2h ?
Jag hade själv möjligheten att byta upp mig från min D1 till en D2h när ett ex i sverige dök upp på blocket till ett mycket bra pris.
Menjag avstod då D2h'n har ryckte om sig att va brusig.
Vid vilket iso blir egentligen bruset ett problem med den modellen?
Föregångaren D1h klarar lätt iso 800, och antagligen är 1600 iaf användbart.
Det är troligtvis anledningen att Jönköpingsposten för 1 år tillbaka valde att byta upp sig till D1h istället för D2h, när deras D1or började bli lite väl slitna.
Dessutom lär ju D1h varit en bättre affär rent ekonomiskt.
I.ö. talar det mesta till Dh2-husets fördel. Men en kamera bör också va användbar på högre iso än t.ex. 400. Speciellt om det är proffshus som kostar en slant.
eon
Aktiv medlem
D2H är brusig på alla ISO och på låga ISO är det mer än man förväntar sig, om än inte alls mycket. Dock så ökar det inte speciellt vid högre ISO så en D2H har lägre brus på höga ISO än en D2X.
Jag använder D2H som backup till D2X och skulle uppskatta om Nikon kom ut med en uppdatering av firmware så att den hade samma hantering och finesser som D2X kommer få i höst. Anledningen att jag skaffade en D2X hade inget med brus att göra utan enbart för den större upplösningen som behövs för lövverk och andra smådetaljer i naturen m.m.
/Erik
Jag använder D2H som backup till D2X och skulle uppskatta om Nikon kom ut med en uppdatering av firmware så att den hade samma hantering och finesser som D2X kommer få i höst. Anledningen att jag skaffade en D2X hade inget med brus att göra utan enbart för den större upplösningen som behövs för lövverk och andra smådetaljer i naturen m.m.
/Erik