Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommer det en 50/1,8 III?

Produkter
(logga in för att koppla)

loyalistsoldier

Aktiv medlem
Jag har tittat på priserna på EF 50/1,8 II i ett par veckor nu, och har slagits av att nästan alla åf listar den som slutsåld.

Vet någon om det är en version 3 på gång från Canon eller om det beror på något annat?

När jag skulle köpa min 50mm 1,8 II för ett år sedan fick jag jaga i ett par veckor innan jag hittade en affär som hade den hemma - och då fick jag åka till Stockholm och köpa den.

Jag skulle inte dra några växlar på att den är slutsåld, det verkar den vara ganska ofta.

Och med tanke på förändringen i byggkvalitet mellan I och II kanske man ska köpa den senare medan den fortfarande finns! Tänk om III är lika mycket sämre byggd än II i samma förhållande som II är sämre än I... :p

Jag beställde ett sånt nyligen från Cyberphoto. Det stod att det var slut, men jag fick det ändå några dagar senare.

Edit: Nu finns det inne iaf..

ANNONS
Götaplatsens Foto