Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kortkommando i cs4
- Trådstartare neolit
- Start datum
neolit
Aktiv medlem
Om du menar storleken så finns det ju inbyggt. Håll ned alt och högerklicka varpå du drar musen höger/vänster för att öka och minska storleken. Håller du inne skift dessutom så ändrar du hårdheten istället.
Ahaaa... det var riktigt coolt! Jag har sett det för länge sedan men har glömt det helt att man kan göra så. Tack för tipset
Neo
Lotta Wesslund
Aktiv medlem
Tack för tipset, nu lärde jag mig något nytt.
Jag har CS3 och när man ALT högerklickar så kommer dialogrutan för penseln upp, samma som när man väljer i menyn för verktygsinställningarna. Inte lika smidigt som att dra i med musen.
Jag har CS3 och när man ALT högerklickar så kommer dialogrutan för penseln upp, samma som när man väljer i menyn för verktygsinställningarna. Inte lika smidigt som att dra i med musen.
neolit
Aktiv medlem
Tack för tipset, nu lärde jag mig något nytt.
I min Mac höll jag ctrl-alt för att förstora/förminska penselstorlek och ctrl-alt-cmd(äpplet) för att justera hårdheten. Då kommer inget fönster upp (som det brukar komma om man antingen högerklickar eller ctrl-klickar 'mac'), utan penseln justeras direkt.
Neo
wfrank
Aktiv medlem
Ja där lärde jag mig nåt nytt. I CS4 funkar Alt (eller shift alt) utan rutor som dyker upp, jättesmidigt!
Annars har jag alltid lagt in mindre/större pensel på tangenterna Ö och Ä. Det och mycket till ställs in under "Edit/Keyboard Shortcuts" och sen klicka "Tools". Med engelskt tangentbord funkar defaultlägena säkert bra ([ och ] tror jag dom ligger på, och hårdhet på { och }). Men i Sverige blir det ju oanvändbart om man inte ändrar...
Annars har jag alltid lagt in mindre/större pensel på tangenterna Ö och Ä. Det och mycket till ställs in under "Edit/Keyboard Shortcuts" och sen klicka "Tools". Med engelskt tangentbord funkar defaultlägena säkert bra ([ och ] tror jag dom ligger på, och hårdhet på { och }). Men i Sverige blir det ju oanvändbart om man inte ändrar...