Annons

Krav för att avhysa fotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Allemansrätten ställer förstås till det för fastighetsägare som vill vara rabiata, men om vi undantar områden där den rätten gäller så blir det enklare.

I urinlägget ges inte tillräckligt med detaljer för att jag ska kunna bilda mig en bestämd åsikt, men jag lutar åt att arrangören inte hade någon rätt att förbjuda TS att fotografera eller att se till att han avlägsnade sig från platsen om han inte slutade.
 
Allemansrätten ställer förstås till det för fastighetsägare som vill vara rabiata, men om vi undantar områden där den rätten gäller så blir det enklare.

I urinlägget ges inte tillräckligt med detaljer för att jag ska kunna bilda mig en bestämd åsikt, men jag lutar åt att arrangören inte hade någon rätt att förbjuda TS att fotografera eller att se till att han avlägsnade sig från platsen om han inte slutade.

Nu blir det offtopic men där tycker jag dagens situation är fel. Att plocka bär kommersiellt på andras mark är att missbruka allemansrätten som dessutom borde vara till för landets innevånare i första hand även om jag förstår turismvärdet (privata tyskar i skogen är inte problemet). Att bärplockarna dessutom utnyttjas ekonomiskt gör inte situationen bättre.

Tråden...att en arrangör förbjuder fotografering kan jag förstå. Om det är inhägnat och det tas inträde. Tex för festivaler i kungsträdgården borde det vara tillåtet. Och det är det i praktiken...med mobiler.
 
ANNONS