Ramzon
Aktiv medlem
Nu skall man ta steget ifrån kompaktkameor och begränsningen dom innebär till att köpa lite riktiga fotoprylar. Har fotat en del med 350d och gillar den skarpt, så därav blir det storebror 400d som hus. Så jag har läst runt och funderat så gott jag kunnat och kommit fram till följande prylar.
Canon EOS 400d hus.
BG-E3 Batterigrepp.
EF 50mm f/1.4 USM "porträttobjektiv"
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS "teleobjektiv"
Det jag i första hand har fotat hittils är mycket bilar, främst i kvällsljus/skymning. Men även lite modell/porträtt. Dock är jag intresserad av att börja med gatufoto samt natur/djurliv. Därav 55-250mm objektivet.
Och 50mm objektivet skall ju funka alldeles ypperligt till studio/modell. Men hur pass bra funkar det till allround fotografering. Vill ju ha ett som kan sitta på kameran när man inte riktigt vet vad man skall fota.
Så all kritik och åsikter tas emot med varm hand.
Canon EOS 400d hus.
BG-E3 Batterigrepp.
EF 50mm f/1.4 USM "porträttobjektiv"
EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS "teleobjektiv"
Det jag i första hand har fotat hittils är mycket bilar, främst i kvällsljus/skymning. Men även lite modell/porträtt. Dock är jag intresserad av att börja med gatufoto samt natur/djurliv. Därav 55-250mm objektivet.
Och 50mm objektivet skall ju funka alldeles ypperligt till studio/modell. Men hur pass bra funkar det till allround fotografering. Vill ju ha ett som kan sitta på kameran när man inte riktigt vet vad man skall fota.
Så all kritik och åsikter tas emot med varm hand.