Annons

Kurs i fotografi – distans (FotoDistans)

Produkter
(logga in för att koppla)

L_W

Ny medlem
Letade runt efter distansutbildningar inom fotografering och började fundera lite över denna. http://www.sigtunafolkhogskola.se/vara-utbildningar/foto-distans-nyhet/

Jag är en "självlärd" hobbyfotograf med relativt goda tekniska kunskaper om grunderna och kamerainställningar osv. Så min stilla fundering är om det finns någon trevlig forumdeltagare som har och vill delge sina erfarenheter av denna utbildning. Exempelvis är det något man kan utvecklas av eller går mestadels av tiden åt att förklara grunderna med skärpedjup och dylikt? Finns det andra alternativ till en god fotografiskt utbildning på distans? Jag är tyvärr för rotat i mitten av Dalarna för att flytta och på så sätt söka studier.
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
jag kikar oxå lite på fotokurser på distans

den här kursen känns väldigt basic och man skriver också att man vill ha nybörjare

ett av kraven är att man har en kamera med manuella inställningsmöjligheter och det har ju nästan varje kamera som säljs idag


"om man är en erfaren fotograf med förståelse för skärpedjup, slutartider och ljussättning så kanske kursen inte ger lika mycket som en fördjupningskurs skulle göra"


säkert kan man ändå lära sig mycket på en sån kurs men det kan vara ett slöseri med tid oxå?


ett tips är att köpa senaste numret av tidningen Kamera & Bild där listar man många många fotokurser både på distans och på plats
 
ANNONS