Annons

LÄSFREKVENS BLOGGARNA

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Hur sker räkningen av antal gånger läst på bloggarna? Inte för att just det är dödsviktigt precis men noterar att jag på senaste bloggen alldeles nyss hade 145 gilla-markeringar men bara 102 gånger läst. Kan man gilla en specifik blogg utan att vara inne på bloggen? Eftersom jag ofta delar mina bloggar på en FB-sida börjar jag fundera om dom som klickar in sig på bloggen från FB inte blir noterade? Just denna blogg har ett klassiskt "vackert" Finspångsmotiv, det brukar rendera många gilla. Eller räknas bara FS-medlemmar när dom läser, inte dom som läser utan att vara FS-medlem?
 
Senast ändrad:

aasaboe

Aktiv medlem
Jag har sett på facebook att folk som delar sina bloggar (icke-fotosidanbloggar) där ibland kommenterar gillamarkeringar med "bra att ni gillar, men besök gärna bloggen också". Det verkar alltså som om en del klickar i en gilla och sedan går vidare men inte till bloggen. Kan kanske vara sådant du råkat ut för?
 

Khalad

Aktiv medlem
Jag har sett på facebook att folk som delar sina bloggar (icke-fotosidanbloggar) där ibland kommenterar gillamarkeringar med "bra att ni gillar, men besök gärna bloggen också". Det verkar alltså som om en del klickar i en gilla och sedan går vidare men inte till bloggen. Kan kanske vara sådant du råkat ut för?
Det du talar om gäller gilla-funktionen i FB, där kan man såklart gilla en delad blogg utan att klicka in sig på bloggen. Numera finns dock en gillaknapp också underst i våra bloggar, alltså helt i FS's regi. Den knappen kommer man inte åt utan att vara inne på bloggen och det är där jag har fler gillande än lästa/ Björn
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det du talar om gäller gilla-funktionen i FB, där kan man såklart gilla en delad blogg utan att klicka in sig på bloggen. Numera finns dock en gillaknapp också underst i våra bloggar, alltså helt i FS's regi. Den knappen kommer man inte åt utan att vara inne på bloggen och det är där jag har fler gillande än lästa/ Björn
Du menar den blå knappen? Det är Facebooks gilla-knapp som är inbäddad.
 

Khalad

Aktiv medlem
Aha, du menar att om man klickar gilla i FB, utan att klicka in sig på bloggen, syns det i antal gilla inne på bloggen? Om man klickar gilla inne på bloggen, syns det på drt delade FB-inlägget också?
 
ANNONS