Annons

Lämplig väska

Produkter
(logga in för att koppla)

Trusted_Banker

Aktiv medlem
Hej!
Fick i dagarna hem min nya kamera. Nu behöver jag tips på en lämplig väska att bära grejorna i. Jag köpte en LowePro Computrekker, men den är för stor.

Jag vill ha plats för:

Canon 20d (med en 17-40mm på plats
en 70-200mm
en 50mm

Någon som har ett bra tips?

Lars

Trusted_Banker skrev:
Hej!
Fick i dagarna hem min nya kamera. Nu behöver jag tips på en lämplig väska att bära grejorna i. Jag köpte en LowePro Computrekker, men den är för stor.

Jag vill ha plats för:

en 70-200mm
en 50mm

Lars

Hej.

Du skriver inte om du skall ha en ryggsäck eller en "vanlig" väska. Här är ett tips på "vanlig" väska.

Jag har en LowePro Nova 4 AW. I den har jag följande utrustning:
Eos 10D hus
Batterigrepp
Eos 600 hus
Sigma 24-70/2,8 EX
Canon 70-200/4
Canon Speedlite 540 EZ
Film, minneskort, batterier etc.

Det är lite trångt när allt detta är i väskan, men det går. Tar jag ut Eos 600, som jag sällan har med mig nu för tiden, så är det helt okej med plats.

Du borde få rätt gott om plats för din utrustning.

Väskan har dessutom ett inbyggt regnskydd.

Jag är nöjd med denna väska, men skulle önska en ryggsäck också för de gånger jag bär med mig grejerna i många timmar.

Lycka till!
//Henrik

köpte för ett tag sedan en lowepro slingshot. man kan säga att den är en blandning av ryggsäck/axelremsväska. är mycket nöjd med denna. kolla också recensionsbanken.

Senast ändrad:
Jag har en lowepro Slingshot 200 AW. I den rymms:
350D+BG med 17-40
70-200 F4L
50 .18
420 ex

Dessutom finns lite plats över och många smarta detaljer som minneskortsficka och putsduk. Jag tror att den skulle passa dig bra

// Erik

Trusted_Banker skrev:
Hej!

Jag vill ha plats för:

en 70-200mm
en 50mm

Lars

Lowe Pro Nova 3 funkar.

ANNONS
Götaplatsens Foto