Annons

Lake district England

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Någon som varit där och fotat?
Är sugen på att åka dit. Så är det någon som varit där så skriv gärna lite om det.
Vart ska man åka? Vart bor man lämpligast och vart flyger man till? Är bil ett krav?

Ja lite info om allting vore trevligt 😊

/andreas
 
Är också intresserad

Efter att ha bläddrat i brittiska tidningen Trail så blir man inte lite sugen på att åka dit. Kan rekommendera tidningen om du inte redan läser den, det är alltid en avdelning med ledkartor och tips på vandringsleder.
Har samma funderingar, vart flyger man, hyra bil etc.
 

helenali

Medlem
Någon som varit där och fotat?
Är sugen på att åka dit. Så är det någon som varit där så skriv gärna lite om det.
Vart ska man åka? Vart bor man lämpligast och vart flyger man till? Är bil ett krav?

Ja lite info om allting vore trevligt 😊

/andreas
Gillar du kombon att vandra och fota kan jag absolut rekommendera Lake district! Har varit vid Windermere i södra lakes och Keswick i norra lakes, fint på båda ställena men bäst vandring och fotovyer i trakterna kring Keswick. Har varit där på försommaren vilket är en bra tid men hösten med höstfärger kan nog vara ändå bättre för foto. Vi har åkt färja och tagit med egen bil, väldigt bekvämt men tyvärr ingen möjlighet längre eftersom färjelinjen lagts ner. Men jag rekommenderar dig att hyra bil där, tror det kan vara svårt att komma till de bästa ställena utan bil. Jag kan också rekommendera att bo på bed and breakfast, värdarna är ofta trevliga och har många bra tips om bäst vandring och vyer i trakten. På många b&b kan man också få låna vandringskartor.

Kan också tipsa om att det finns en guide över Lake district på Vagabond.se med diverse tips.

Lycka till med din resa till England! Har du gott om tid kan jag också tipsa om Peak district - också väl värt att besöka på en fotoresa.
 
ANNONS