Annons

Laptop bästa skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

NHE

Aktiv medlem
Jag skall köpa en ny laptop.
Laptopen skall användas till RAW-konvertering lättare bildbehandling, sortering av mina bilder. Bildstorlek 10-20Mb
Laptop pga platsbrist.
Prisklass ca 5000-8000kr.

Vilket fabrikat har bäst skärm? HP, Fujitsu Siemens, Sony, Asus, Dell, Acer

Är det smartare att köpa en billigare dator + en extern platt skärm? Kan man använda en TV?

Säkert frågor som varit uppe på forumet flera gånger. Hoppas någon kunnig forumläsar ändå vill hjälpa till lite.

Jag tror tyvärr inte det läggs så mkt krut på kvalitén på skärmen i det prisklasserna. Så om du kan komplettera med en externskärm är det nog det bästa.

Med White-LED-skärm går det att köpa Dell M1330 från ca 7600kr (15% rabattkod).Sök i forumet så hittar du fler åsikter om Dell M1330. Dell erbjuder 15% rabatt tom 27 maj 2008 och rabattkoder hittar du här:

http://www.rabattkod.se/

masur skrev:
Med White-LED-skärm går det att köpa Dell M1330 från ca 7600kr (15% rabattkod).Sök i forumet så hittar du fler åsikter om Dell M1330. Dell erbjuder 15% rabatt tom 27 maj 2008 och rabattkoder hittar du här:

http://www.rabattkod.se/

Jag valde bort M1330 pga av dessa extrema problem med "cpu whine". Hade ingen lust att chansa och kanske behöva bolla datorn fram och tillbaka till Dell i ett par månader som så många råkat ut för. Det tycks vara helt slumpmässigt om du får en ok dator eller en som tjuter. Obegripligt att Dell ens kan med att sälja en modell som får så mycket klagomål utan att faktiskt lyckas åtgärda problemet en gång för alla.

Köpte en LG P300 istället. Lättare, tystare, noll problem med pipoljud. Lätt värt ett par tusen extra för min del.

Tackar för tipsen.

Några följdfrågor: Om jag kopplar en extern skärm till min dator. Vilken prisklass är i så fall att föredra?
Något märke som är extra prisvärt?
Är det möjligt att arbeta med en TV:skärm kopplad? (med risk för att ha ställt en dum fråga).

ANNONS
Götaplatsens Foto