Annons

Lighroom tappat bort skrivarprofiler

Produkter
(logga in för att koppla)

jenskrogell

Ny medlem
Har någon tips vad man kan göra i följande situation:

Antagligen vid updatering av Snow Leopard, försvann alla mina skrivar/papperprofiler från lighroom. Profilerna finns på rätt ställe på datorn, printern och colorsych hittar dem, men när jag skall väljä profil från listan i Lighroom hittar programet inga profiler. Stressande, eftersom den inte låter mig välja annat än "Managed by printer" och så blir resultaten ganska dåliga.

Är det enbart i LR? Vi har tappat alla skrivarinställningar vid uppgraderingar till snökatten på jobbet och fick installera om skrivarna från början.

Är det enbart i LR? Vi har tappat alla skrivarinställningar vid uppgraderingar till snökatten på jobbet och fick installera om skrivarna från början.

Jo. Jag har ännu v. 1.4.1. Laddade ner Lightroom 3 beta och där fungerar allting prima. Finns inga nyare versioner av 1:an så måst väl upgradera till 2:an eller vänta på slutliga 3:an för att få problemet fixat.

Det är inte Epson du har? Läste att några modeller från Epson vill inte fungera om du inte installerar dem från Rosetta.

ANNONS
Götaplatsens Foto