Annons

Lightroom visar inte längre senaste använda fotomapp

Produkter
(logga in för att koppla)

equa

Aktiv medlem
Hej!
Som rubriken anger har LR CC slutat öppna den senast använda mappen utan startar varje gång med foton från en äldre mapp. Går det att bota detta?
 

Mats G

Aktiv medlem
Ursäkta om jag trådkapar lite här. Har ett liknade besvär av att LR öppnar med en katalog som jag sällan använder. Kan ej hitta på hur man får LR att öppna med den man använt föregående. Så lite av samma irritation är det. (W10, om det nu kan ha betydelse)
 
Senast ändrad:

thommya

Aktiv medlem
Ursäkta om jag trådkapar lite här. Har ett liknade besvär av att LR öppnar med en katalog som jag sällan använder. Kan ej hitta på hur man får LR att öppna med den man använt föregående. Så lite av samma irritation är det. (W10, om det nu kan ha betydelse)
Gå till inställningar och välj vilken katalog du vill Lightroom skall starta med eller om du vill att Lightroom skall fråga vid uppstart.

Under fliken Allmänt och sedan standardkatalog..

Thommy
 

Bilagor

jpgrahn

Aktiv medlem
Min LR är på engelska men jag hoppas detta hjälper. Det går att ställa in att LR ska öppna den senast använda katalogen. 1589359518169.png
 

thommya

Aktiv medlem
Du kan även genom att hålla ner CTRL under uppstarten av Lightroom få fram dialogen - välj katalog

lr23.JPG
 
ANNONS