Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

lite frågor om Canon A610/620/520/510

Produkter
(logga in för att koppla)

LinusE

Aktiv medlem
hej !

funderar på att köpa en canon A610.
saken är den att de jag säker i kameran är
att där ksa vara manuel fokus sammt manuel
slutartid..

dett vet jag att där är men till frågan då,
hur fungerar den manuela fokusen ?
är de med knappar på den eller är det genom
ring på framsidan tid som de är på minolta 7Hi ?

väljer mellan A610 ch A520
är den vär dom ~1000.- mer som den kostar.
jag gillar macro läge skapt sammt att jag vill
ha den som all kamera. villken ska man då satsa på ?

hoppas på hjälp från er som har eller har använt någon av dom...

tackar på förhand Linus

Makroläget aktiverar man med med knapp på baksidan av kameran. En knapptryckning till så aktiveras manuell fokus - sen kan man ställa in manuell fokus med knapparna på baksidan.
Mam kan alltså inte ställa in manuell fokus på/med objektivet.
Det finns möjlighet att få en uppförstoring av mitttdelen av sökarbildem vid manuell fokusering som hjälp, men som sagt, själva fokuseringen gör man med knappar på baksidan av kameran.....

Jag har kollat lite på båda kamerorna eftersom vi skulle lägga ihop till släkting som fyllde år.
Jag föll för 610 eftersom den hade vridbar skärm större batterikraft(4 batterier) 2"stor skärm och 5 Mp (räcker långt). Tog själv några bilder med den sedan vi valde den och tycker den var jättebra. Man kan ha stor hjälp av hjälplinjerna i sökaren så bilderna blir raka. Autofokusen är en utmärkt detalj
Hade nog valt denna om den funnits för 1 år sedan men det blev S60 då och senare en systemkamera.

Senast ändrad:
Även jag väljer medllan 610, 520 och ev Fuju F10.
En fördel för mig med 610 och 520 är att de har blixtkompensation. Fuji å andra sidan har lägre brusnivåer och är mindre.

Jag kommer använda kameran mycket innomhus pch därför är aspekter som blixt och funktion i dåligt ljus viktiga.

Kommentarer / råd mottages tacksamt!
/Andreas

ANNONS
Götaplatsens Foto