Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Logistikproblem...

Produkter
(logga in för att koppla)

Brasknarr

Aktiv medlem
Min flickvän skall till NY en kort sväng om ett par veckor och jag kommer naturligtvis skicka med en lång shoppinglista.

Men det är inte därför jag skriver. Jag vill ha en iBook 12" med lite plusutrustning (768MB minne, 60GB HD och blåtand). Kan jag förvänta mig att t.ex. appleaffären i soho slänger ihop det på en kvart?

Jag hittar ingen mailadress till dem. Däremot har jag mailat med de två stora (BH och Adorama), men de säljer bara datorn i annan utföring. Finns det andra lösningar på mitt problem?

//Anders

Ibooken som säljs i affär är i utförandet med 30 gig och 256 ram. Om man vill ha större hd måste man köpa den från apple direkt. Ramminnet kan man ju utöka själv.
I alla fall är det så i Sverige, men jag tror att det funkar likdant i Usa.

Men det går att välja 60 eller 80 till.

60 + 460:-
80 + 1170:-

Tryck på Välj så kommer du till valmöjligheterna...så jag hade rätt utan att veta om det...:)

Jo, men då får man beställa från apple som vanligt och få den hemskickad.
I affär säljs dom bara med 30 gig.

Jättetack Johan och Mats för att ni kollat runt lite oxå! Det är ju som sagt lätt att snöa in sig i sitt eget tänkande.

Grejen är den att jag skulle vilja att hon köper den i USA, eftersom det blir ungefär 30% billigare. Jag vet inte om internetshoppen kan leverera till hotell, och om de kan de så har de bara en fredag och efterföljande måndag på sig... Känns lite för tight.

Det bästa vore om hon kunde gå till affären och köpa en direkt med de spec. som jag vill ha. Kanske att de plockar ihop den under dagen eller så. Alternativet skulle vara en på BH som har 80 GB och de andra spec., men inte så mycket minne (det kan man ju iofs köpa till senare)

Kanske man skall ringa till apple i USA och höra sig för...

//Anders

Brasknarr skrev:
Jättetack Johan och Mats för att ni kollat runt lite oxå! Det är ju som sagt lätt att snöa in sig i sitt eget tänkande.

Grejen är den att jag skulle vilja att hon köper den i USA, eftersom det blir ungefär 30% billigare. Jag vet inte om internetshoppen kan leverera till hotell, och om de kan de så har de bara en fredag och efterföljande måndag på sig... Känns lite för tight.

Det bästa vore om hon kunde gå till affären och köpa en direkt med de spec. som jag vill ha. Kanske att de plockar ihop den under dagen eller så.

Tror att det kan bli svårt...finns bara en sak att göra...försöka maila eller ringa dom.

ANNONS
Götaplatsens Foto