Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowepro vs. Domke

Produkter
(logga in för att koppla)

reecoy

Aktiv medlem
Jag står i valet och kvalet mellan två ryggsäckar.

Jag tänkte ha med två kameror samt ytterligare tre-fyra objektiv + lite film o. filter o sånt. Sedan behövs en extra tröja, en termos kaffe, en halvlitersflaska med dricka. Det är väl ungefär vad jag vill ha ned i säcken. Javisst ja, enbenaren ska med oxå, kan bli vanligt stativ ibland med.

Jag har hittat två intressanta objekt, dels den populära Lowepro Mini Trekker samt Domke Outpack Daypack.

Priset skiljer en hundring till Loweprons fördel plus att den finns i svart (har förstått av diskussionerna att färgen är viktig). Domken kommer i blått.

Vilken skulle Ni rekommendera ?? (någon annan säck som är bättre ??)

Jag har två domke väskor och en lowepro väska...
Grejjen med dom är att dom olika märkena sträcker sig åt olika marknader (tycker jag)

Lowepro är säkra och vadderade medans Domke är väldigt användarvänliga (lätt att få upp sakerna snabbt)
Domkarna finns väl i olika färger? :)
Har en svart å en biege :p

Ajj da,
Måste jag köpa fler säckar...det hade jag inte räknat med ;-)

Men vilken skulle du ta om du skulle ut i naturen o. fota ?? (Jag får intrycket att Domke är lite mer "statsfotografering" medan Lowepro är lite mer "naturfoto").

Domkarna finns i fler färger, men den jag hittade till det här priset finns bara i blått, annars skulle den kosta ca. tusen kronor mer än Lowepron.

Nu kör jag med en vanlig dagsturs-säck med lite specialinredning, problemet är att det brukar sluta med att jag går med ena kameran med monterat tele o. monopoden mot ena axeln, och ett objektiv i varje benficka.

Resten blir liggande i säcken för jag orkar inte rota i säcken hela tiden, men det kanske är ett problem jag måste ta tag i, det är nog inte ryggans fel ;-)

Skall du köpa så ta öppet-köp och prov packa den full med alla grejjer så du får känna hur bekväm den är fullpackad.

Jag skulle också fundera på väst eller midjebälte med utrustningsväskor (finns både fråm domke och loewpro).

ANNONS
Götaplatsens Foto